1:a advent!!


Idag har det varit första advent så dagen började såklart med en god frukost till det första tända ljuset :)
*mysigt*
Det har varit en riktig hemmadag idag. Vi var endast ner på butiken en sväng för att köpa florsocker till kristyren som skulle vara på pepparkakshuset. Hade ju lovat Saga att vi skulle göra ett pepparkakshus :)



Hon var så duktig att hjälpa och det blev så fiiiint såå :) Brände mig ju såklart på det smälta sockret som man sätter ihop delarna med. Men det är väl traditionellt  haha. Det blev en blåsa på tummen.

När vi var och handlade så kunde jag ju inte låta bli att handla marsipan till att göra lite goda marsipanfigurer doppade i choklad och så köpte jag grädde och mandel för att göra lite knäck. Lussebullar ska det också bakas nåhon dag. Så på bakfronten är det fullt upp men det är ju så himla roligt och GOTT haha :)
Kul när familjen bakar tillsammans också :) Men knäck, marsipangodis och lussebullarna blir någon annan dag.


Har fortfarande inga tecken på att förlossningen är på g... Jobbigt...
I morse vaknade jag verkligen besviken av att det fortfarande inte hänt något. Tålamodet tryter och jag känner mig så less på mig själv ibland pga av att jag är så begränsad i min rörlighet.. I morse tex när Benny hjälpte mig bädda sängen så skulle jag så vackert lägga på kuddarna men lyckdes självklart spilla ut mitt fyllda vattenglas som stog på nattygsbordet så det blev vatten överallt och under sängen "självklart på det svåraste stället att torka rätt på"
Vad gjorde jag?? Jo jag började storgråta på en gång!! :)
Benny fick trösta mig medan han kravlade sig för att torka upp allt vatten.. Herregud. Vadå känslig, men så kan det vara. Jag kände mig bara så trött på mig själv och att jag inte själv kunde ta rätt på allt vatten + att bebisen inte kommit än.. Nu är jag trött på att vänta..
Men men den kommer som sagt vilken dag som helst, det är väl bara att bita ihop :)


Ikväll är det ensam mamma söker vilket MÅSTE ses!!

Hoppas att ni får en fin kväll..
Kramar <3





Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0