1 dag kvar till BF!! Idag BM besök.


Hallå på er.

Nu är det bara 1 dag kvar.. I morgon är det alltså beräknat att det ska  komma en liten bebis enligt ultraljudet vi gjorde i v 18.. :)
Men som sagt så hoppas jag ju nu att jag  går över tiden till på fredag eftersom att Benny åker och jobbar i morgon och kommer nog hem först på torsdag natt :S



Magen är ju sjukt stooor nu :) Vinkeln på denna bild gör ju inte det hela bättre haha :D

Idag var det dags för besök hos barnmorskan igen. Hoppas att det var det sista. Annars har jag tid dit på tisdag nästa vecka och då skulle hon se om hon kunde "massera" igång det :) och skulle det vara så illa att jag kommer dit närsta tisdag så blir det att boka tid in till mora lasarett för en koll där och tid till igångsättning men det är ju bara att hoppas på att bebisen vill kika ut innan det.
En anledning till att jag inte vill gå över så himla länge är ju också det att bebisen bara blir större och större. Barnmorskan uppskattade nämligen vikten på denna bebis nu till strax ovanför 4 kilo haha..
Saga vägde ju 4,6 kg så några små bebisar tillverkas det inte här inte :D

SF måttet låg på 37 vilket var detsamma som förra veckan. Bebisens hjärtljud låg på sina stadiga 134, därikring :) inga blodprover togs. blodtrycket låg fint och allt var bara bra..
Bebisen huvud hade inte fixerat sig än men den ligger i alla fall rätt och det är ju huvudsaken. :)
Bebisen huvud fixerar sig inte alla gånger heller tydligen. Jag och Benny vägde oss på vägen ut, han hade tappat 1 kilo medans jag hade ökat 1 kilo haha. Herregud jag som tyckte att jag klarat mig bra den här graviditeten ifrån att gå upp så mycket i vikt.. Men det är tydligen den sista månaden som jag ökar utav bara den!! Undra vad det beror på egentligen..? Någon som vet? :)


Nu är jag sååååååå himla hungrig, sitter och väntar på att potatisen ska börja koka någon gång.. Det är riktigt jobbigt att vänta på potatis när man är hungrig...
Det blir fiskpinnar idag. Mamma  kommer hit och äter lite också så hon åker på att göra spenaten haha:) Nog för att jag kan göra spenat och gör på samma sätt som henne men det är konstigt det där.. Mammas spenat blir alltid godare i alla fall och så är det med all mat tycker jag :)


Vad ska ni äta?

Kramar <3




Kommentarer
Postat av: Matildan

JÄKLAR vilken kanonkula!! O_o

Jag tänker på dig/er och håller alla mina tummar för att det går bra!!

KRAM

2010-11-23 @ 16:45:57
URL: http://matrulsans.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0