spegelbyrån..


Jag satt nyss och gick igenom en massa bilder på datorn och fick syn på en bild på min spegelbyrå hur den såg ut innan jag målade den. Det kändes ju så konstigt att se den så som den var, nu när man är van att se den vit :)







Spegelbyrån fraktades hit ifrån norge våren/sommaren förra året av Benny och pappa. Dom skulle riva ett gammalt hus där dom jobbade och det stog en massa möbler kvar och lite andra saker som dom passade på attt få med sig hem :)
Gissa om jag vart glad.. Mamma blev lite avis och velade också ha en så fin spegelbyrå och nästa gång dom kom hem så hade dom en exakt likadan med sig haha.. Vilken tur hon hade, det fanns en exakt likadan i huset och hur stor är den chansen egentligen.

Den var ju väldigt sliten och nött, fin som den var men den behövde verkligen fräschas upp och jag bestämde mig för att den skulle bli vit såklart :) mamma har behållit den sin som den är..
Så nu står den i våran  långa smala hall här hemma.
När  vi flyttade in för 5½ år sedan så var det mörkblåa väggar och en jätteful mönstrad korkmatta som gick i blått, rosa och vitt har jag för mig. Det stog tre stora garderober mot den väggen som spegelbyrån står emot. Trång hall - JA!!
Garderoberna åkte bort fort och in i skrubben men efter att ha tagit bort garderoberna så såg vi att golvmattan var skuren runt dom *suck* men då var det bara att köpa ny matta och lägga nytt golv och väggarna blev vita och jag ångrar inte mitt val en sekund haha. iofs så känns det ju lite trist att kosta på en hyreslägehet en snygg golvmatta men jag vi har ju ändå bott här så länge och man vill ju trivas såklart :)


Idag ska jag se om jag orkar ta tag i skrubben och rensa den lite.. vi får se.
Igår blev det paj :P Det blev en paj på bacon och vitlöksfrästa färska championer. det vart jätte gott så nu blir det paj idag också då haha..

kramar <3

Kommentarer
Postat av: FLORENCE

Sv: Ingen orsak, bara kul att du gillade dem :) Tycker verkligen att du ska besöka det om du får chansen någon gång :)

2010-05-20 @ 18:44:52
URL: http://florencestyle.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0