Sockerbelastning avklarad..


Hallå där.

Kom hem för ca en timme sen och pressade i mig frukost :)
Idag hade jag tid hos barnmorskan för att göra sockerbelasningen för att se så att jag inte ligger i riskzon för graviditetsdiabetes. Jag var där kl 8 men fick komma in först 8:30, vi pratade lite allmänt om hur det går med allt och så skulle jag dricka ett stort glas av den här blandningen med något slags pulver och vatten.
Riktigt sött var det och det tog emot att dricka men i skulle det och fort också helst. Jag skulle komma dit på fastande mage och fyyy vad jag tycker sånt är jobbigt. Jag är verkligen en fruksot människa och är  i stort sätt hungrig direkt jag vaknar men det värsta var ju att efter jag druckit det där så skulle jag ju sitta kvar där 2 timmar!
Nu gick tiden som tur var ganska fort eftersom att jag satt och läste hela tiden och efter ett till taget blodprov så såg det bra ut *Puh* det var ju skönt att höra i alla fall :)

Eftersom att jag satt där i 2 timmar så han jag se 2 stora gravidmagar passera och gissa om jag längtar tills det syns mer på mig :) Just nu känner man ju sig i stället lite tjock och uppblåst men jag vet ju i alla fall varför magen putar :)

Idag åkte Benny iväg till vårat kära grannland där hälften av mig kommer ifrån och som också hade nationaldag igår GRATTIS NORSKAR I EFTERSKOTT PÅ ERAN DAG!! :D
Kontigt egentligen, man städar för att han kommer hem och det är ännu mera att städa när han åkt haha "Karlar är inte rumsrena" inte all i alla fall..



Full fart på Saga var det i lördags när vi var upp till lintjärn för lite fiske och korvgrillning :) Det är så himla mysigt att komma ut i skogen och grilla korv tycker jag :)



Hon skulle minsann inte ha något korvbröd, här äts det korv på pinne :D



Storfiskarn och jag :D
Det blev dessvärre ingen fisk men bättre lycka nästa gång!.

Vi har haft en trevlig och mysig helg i alla fall. Igår var det också fint väder så då blev det att vara ute hela dagen, promenerat ner och handlat, ätit glass, fixat lite på baksidan och bara njutit :)

Ha en trevlig dag gott folk <3

Kommentarer
Postat av: lotta karlsson

Hej min prinsessa!! Vilka fina kort,ser jätte mysigt ut,,Skönt att det gick bra hos barnmorskan.Ha det så bra,hälsa Saga.Kram Kram Moster<3

2010-05-18 @ 18:17:17

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0