Helgen som varit. Nu är man ensam igen.


Hej på er allihopa :)

Hur har eran helg varit?

Jag har haft en underbar helg! Benny kom hem på fredagen vid 19:30 och det var underbart väder Saga gungade på sin nya gunga och Helena "svägerska" var här och hälsade på och vi åt glass och hade det bra ute i värmen. :)
Benny hade ju såklart köpt hem lite gott eftersom att jag lagt en beställning som vanligt haha. Det är ju ett tag sen som dom jobbade så nu har jag saknat en del ifrån norge, bla bröd, sylt, chokladpålägg och lite godis :D
Inte helt nyttiga saker men det händer ju inte allt för ofta att saker kommer hem ifrån norge.. Benny hoppade in i duschen och såklart så dukades det fram kvällsmat på baksidan *mys*



Sagas nya gunga :)



Som blev riktigt populär..



Kvällsmat med norskt bröd sylt och chokladpålägg :P



Saga skulle självklart ha med ost och sylt som är hennes favorit :)



Vattenspridaren åkte fram och Saga sprang fram och tillbaka..



Mitt lilla ogräsland :)



Ja det fanns ju lite annat också såklart haha. Så skönt varje gång man rensat rabatten tycker jag men den ser lite tråkig ut nu när det inte blommar och så ska det väl stickas ner lite mera och piffas till.

På lördag åkte vi in till mora för att handla lite skor till Benny och Saga vi åt en liten lunch och jag fick mig äntligen en icurl, en icurl är en plattång som man även kan göra lockar med i ett enda drag.. Min plattång är nog en av dom första som kom haha så den är riktigt gammal och sliten och dom 2 locktänger som jag äger är riktigt gammla dom också och håret blir aldrig som jag vill ha det så nu när jag fick icurl så kan jag alltså göra mig av med 3 stycken som är gammla och tar plats och den här är liten och smidig och fungerade jättebra :) *nöjd*
Sen blev det grillning och vi bjöd hem Helena på grillat. Riktigt trevligt var det.
Söndagen blev en slappdag och idag så har dagen gått åt på att städa, packa och rulla köttbullar :)

vid 16:00 så åkte Benny och pappa iväg mot norge igen. Så nu känns det jobbigt. Den här gången var jobbigast att säga hejdå, det brukar alltid gå bra annars men jag skyller på att jag är gravid och extra känslig för tårar i ögonen fick jag och sen när Saga var ute och lekte och jag satt helt ensam här hemma så kom tårarna ;( Men men vissa gånger är ju jobbigare än andra.
Nu väntar en ny vecka och jag hoppas att det blir fint väder så att man får vara ute och njuta lite, lösa korsord, äta glass och bara vara.. Det känns att det behövs nu :)

Trevlig kväll ´<3 kramar!!


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0