Hårtrassel!


God morgon på er.

Vet ni om frisörer har akuttider? haha. I flera veckor nu så har jag haft så slitet och jobbigt hår att jag inte kan kamma ur det hur mycket jag än vill. Utväxten känns som flera cm mer än vad det får vara och jag blir galen!
Har inte velat kosta på mig någon klippning och färga håret ska man jú helst undvika när man är gravid och helst dom första 3 månaderna men nu när jag stog framför spegeln så kände jag bara GGGAAAAAAAAHHH!!! Jag slet med borsten i mitt hår, kollade hur illa det var med utväxten och velade lyfta på luren på en gång för att få en AKUTTID. Men vet ju inte ens om dom har sånna :)

Jag har lämnat Saga  på dagis och sa till fröken att jag ska jobba på torsdag och att hon då måste vara där hela dagen men dum som jag är så har jag ju inte tänkt på att det är röd dag då och dagis har ju stängt *suck* Vad gör jag nu då tänkte jag?! PANIK.. Mamma jobbar ju och benny och pappa är i norge men frågade min kära svägerska och såklart var hon gullig och kunde ställa upp.Tack snälla Helena för det <3
Det ska bli spännande att se hur det går att jobba en hel dag helt plötsligt..

Nu ska jag sätta mig i bilen för att åka in till mora och ångestfyllda arbetsförmedlingen för att lämna in ett ynka papper som man egentligen skulle kunna skicka iväg själv om inte försäkringskassan hade krävt en underskrift av arbetsförmedlingen. Jag får alltså sitta och åka in till mora en gång i månaden för att arbetsförmedlingen ska göra en liten kråka på ett papper. vilket samhälle, så pratar dom om att höja bensinskatten!! Dom vill ju få folk att åka buss istället men HALLÅ det är dyrare för mig att åka buss än att ta bilen fram och tillbaka. Jaja det finns mycket att klaga på haha :)


Crazy driver! Nu kör vi "tut,tut" :D

Tro om man ska gå in och fråga på en salong om dom har en akuttid? haha...

Ha en bra dag allihopa!!
Kramar till er


Kommentarer
Postat av: Therese

Men!!! Jag som tänkte idag att du va sååååå himla fin i håret!!! =) Verkligen avundsjuk på ditt långa fina hår! Men du, jag tyckte oxå det va så himla trevligt att se dej!! Hoppas det snart blir igen! Glömmer bort hur mkt jag behöver vänner då det är så fullt upp med allt- men GUD så viktigt det/ni är!! Kramar i massor //Therese

2010-05-11 @ 14:43:19
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: Svägerskan ;D

självklart att jag ställer upp, jag är ju ledig o vet ju att ni måste ha pengar så klart du ska jobba ;) du behöver göra lite nytta du oxå haha. :p

2010-05-11 @ 15:55:30
Postat av: Sandra

Du behöver inte alls åka in med pappret! Det går precis lika bra att skicka in det till Arbetsförmedlingen, så skickar dom det vidare till försäkringskassan! Det gör jag varje månad, går hur fint som helst! :)

2010-05-17 @ 11:03:14
URL: http://sandravardag.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0