förskoleklass & första magbilderna v 14


God förmiddag!!

Idag skulle Saga få besöka förskoleklassen 1 timme och jag följde med :) Vi gick i tåg ifrån dagis till förskoleklassen så nu vet jag vart det ligger. Där fick hon träffa dom barnen som ska gå i samma klass som henne och vi visades runt i deras olika rum och barnen fick leka av sig.
Riktigt trevligt kommer dom att få det där och allt kändes bra. Jag tror inte att jag har varit in i skolan på ca 8 år kanske och herr min skapare vad dom har gjort om där. Det kändes inte alls som när en annan gick där. Trångt och rörigt kändes det men nu har jag ju bara sett en liten del av skolan.

Jag kan också känna mig lite utanför som förälder pga att jag är en ung mamma. Dom flesta mammor är ju mellan ca 30-40 år och här kommer jag 24 :)
Oftast så känner dom varandra sen innan och har större barn som går i samma klass osv men jag pratade med några i alla fall.

Tänka va tiden går fort. Min lilla prinsessa börjar förskoleklass och har redan börjat tänka på killar!! GGGAAAAAH det går ju i en rasande fart...

Idag går jag in i v 14 på graviditeten. Känner ju att det är ett måste att lägga ut bilder på den växande magen (det gör väl typ alla idag) så då ska väl inte jag vara sämre menar jag :)






Men va svårt det var att ta bild på sig själv i en spegel!! jaja dags att träna nu då :) bilderna blev tyvär ganska suddiga men eftersom att batteriet höll på att ta slut så fick dom duga nu.
Jag har ju fått en liten buktande kula i alla fall och tro mig jag känner mig större än så där! hur ska jag då känna mig sen då haha :D

bebisen är nu 8.1 till 11.4 cm från huvud till stjärt, och väger omkring 52-68 gram. Storleken motsvarar ungefär en grapefrukt. Ansiktet hos fostret utvecklas alltmer; nu kan man tydligt se en näsrygg och att öron och ögon vandrar mot sina slutliga positioner på huvudet. En annan stor förändring är bildandet av lanugohåret som är ett fint hår som växer över hela kroppen i virvlande mönster efter hudens struktur (som senare bland annat kommer att utgöra bebisens fingeravtryck).
Lanugohåret kommer att falla av innan förlossningen och ersättas av grövre hår.Bebisens sköldkörtel har mognat och börjar producera hormoner. Om bebisen är en pojke så bildas en prostata, och hos flickor vandrar äggstockarna ner från magen till ljumskarna.
De mjuka broskdelarna börjar nu också delvis att omvandlas till skelett. Bebisen har ögonbryn men inga ögonfransar.

Tro vad man ska göra för mat idag då?
Det är ju såååå tråkigt att bara laga mat för mig och Saga. Känner mig sugen på paj :P Men då måste jag prova på något nytt eftersom att Saga inte tycker om bacon och broccoli paj. Det är ju även bra att slänga ihop en paj för då har vi mat i 2 dagar :)
Har ni något recept på en god paj ni kan dela med er kanske??! skulle vara kul.

Ha en bra dag nu <3
Kramar

Kommentarer
Postat av: svägerskan H

Gosmage! Avis ju ;)

2010-05-19 @ 19:50:14

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0