Vill ha lugnande!


God morgon på er. :)

Nu är det andra natten som jag nästan inte har fått en blund. Benny var vaken till sent i natt och sa nu på morgonen att jag vaknade upp ca 5 ggr/timmen utan anledning, inte konstigt att jag är trött.
Jag ringde vårdcentralen nu på morgonen så ska dom ringa upp. Måste fråga om jag kan få något lugnande en period så att jag får sova om nätterna och inte vara så orolig på dagen.

Nu ska jag jobba fre, lör och sön så vi får se hur det går. Jobbar ju bara till 14:00 som tur är.
Det kanske bara är bra om jag jobbar lite så att jag får tankarna på något annat.

Idag är det inte lika fint väder som det har varit men det blir en promenad ändå i dag skulle jag tro. Vi behöver handla lite och jag känner att jag behöver få komma ut och få lite frisk luft istället för att bara sitta inne.
Men det blir en lugn dag idag också. Jag tänkte igår att vi skulle dra oss in till badhuset en sväng men jag kom ju på det att vi inte kan ta oss in för att vi har ju ingen bil. Men vi kanske kan låna någons bil nästa vecka och åka in en sväng :) Skulle vara skönt att bada och sola lite  vilket känns som 100 år sedan.
Sommaren förra året så vart det ju inte så mycket sola och bade eftersom att jag jobbade hela sommaren och det regnade och regnade.

Igår kom jag att tänka på något viktigt. Vi människor är nog beroende av framtidsplaner och drömmar. Tänk dig själv om du inte skulle ha något som helst att se fram emot, inga drömmar alls, skulle vi överleva utan dom?
Det tror inte jag! Då kom jag även på det att jag har alltid haft många, många drömmar och sett fram emot så mycket saker, haft visioner om hur livet ska utvecklas och bli framöver MEN...
Det senaste halvåret så har jag mått sämre och sämre ekonomin har ju som sagt blivit körd i botten, vi vet ingenting om hur det blir med jobb varken för mig eller Benny och allt känns bara komma längre och längre ifrån oss.
Mina drömmar och det jag har sett fram emot har dött ut mer och mer, allt känns suddigt, vagt och långt borta! Jag måste på något sätt hitta tillbaka till mina drömmar, jag måste få känna att någonting händer snart tror jag.

Kan det vara pga av det här som jag tappat mig själv mer och mer? kan det vara därför jag känner som jag känner och behöver kippa efter andan hela tiden?
Jag tror absolut att det kan vara det som är en bov i det hela.
Nu vill jag må bättre!

Har ni något tips på hur jag kan koppla av och bara må bättre?

Ha en underbar dag!
Kramar!

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej gumman!!



Testa valeriana forte, jag kunde somna in bättre om jag tog dem och blev lite lugnare under dagarna... Jag skulle rekomendera att testa nåt sånt innan du tar någonting annat? Jag läste bara ditt inlägg snabbt nu, ska läsa bättre sedan. Kram på dej gumman..

2010-03-11 @ 13:26:01
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: Sandra - Magsäcksoperation i siktet

Kan lova att frukosten var sanslöst god! :D



Tycker du borde testa Therese's förslag jag.. Såhär kan du ju inte ha det iallafall! :/

2010-03-12 @ 08:48:02
URL: http://sandravardag.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack för tipset! :)

Jag skulle in på apoteket idag och se vad jag kunde fixa men det blev inte av i alla fall.

Ska ta Bennys sömntabletter nu i helgen och se hur jag känner mig i övrigt. Om det inte blir bättre så drar jag till apoteket på måndag och frågar om tips.



Många många kramar till er <3 !!

2010-03-12 @ 17:22:58

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0