Vila i en koja :)


God kväll på er :)

Hur har eran dag varit?
Jag jobbade som sagt till 16:30 och när jag kom hem och innanför dörren så tittade jag in i Sagas rum och såg att hennes våningssäng hade förvandlats till en stooor koja :)
Jag lyfte på en filt och där inne satt både Benny och Saga och hade det riktigt mysigt.. Det hängde till och med leksaker i brädorna som håller madrassen ovanför på plats..

Vi lagade lite våfflor med sylt och grädde till *mums* men samtidigt blir det alldeles för mycket tycker jag med det söta.
Något som jag tycker är gott är att göra fattiga riddare i våffeljärnet och ha endast lönnsirap till :P prova det...
Har ni ätit våfflor nu då?



Efter maten var jag så proppmätt och  trött att det blev en tur in i Sagas koja :) Där la jag mig med en filt och drömde mig tillbaka om hur det själv var att vara liten :)
Det var ju så roligt att bygga koja, man levde sig ju verkligen in i det man gjorde. Lekte man att man bodde i en hydda i djungeln så gjorde man ju verkligen det och verkligheten försvann för en stund :)
Idag som vuxen kan man ju inte försvinna för en stund på samma sätt som när man var liten...
Men där låg jag i alla fall i säker 1 ½ timme och bara myste själv och ibland med Saga och ibland med Benny och ibland med båda :) Det var skönt att få ligga och vila bara i ett barnrum där man slipper att se och tänka på alla måsten för en stund. Att bara vara.

Sen ringde min lillebror och frågade om han kunde kika förbi så att jag kunde klippa honom. Så slut på vilandet vart det och dags att göra ett ryck.
Så nu är han fin i håret och springer runt här och leker kurragömma med Saga.
Idag blir det sängen tidigt tror jag, bara ligga och kika lite på tv innan jag känner för att somna. Jag orkar verkligen inte göra någonting här hemma idag. SKÖNT att bara vara.. :)

Sov så gott inatt <3




Kommentarer
Postat av: Therese

Åååååå såååå mysigt det lät...

2010-03-25 @ 22:49:16
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0