Piggare än på länge!


Halloj :)

Har precis satt mig i soffan efter att ha ätit våfflor :P Ibland kan det faktiskt vara riktigt gott med våfflor men det blir för sött efter ett tag tycker jag så det blir inte allt för många.

Idag har jag känt mig piggare än vad jag gjort på typ ett halvår! Helt underbart skönt! Jag har jobbat idag och hade tur som fick skjuts av min kära pappa på jobb i morse eftersom att bilen verkar trivas bra där den står. Det har ju varit så underbart väder ute idag så jag antar att det är det som gör att jag får energi :)
Det var meningen att pappa skulle hämta mig också men jag ringde och sa att han inte behövde för det var ju verkligen tillfälle att ta en promenad.
Efter att ha kommit hem så blev det städning, det var verkligen dammit här hemma! USCH.. Det var meningen att jag skulle städa igår men då kom mina föräldrar hit och min mormor och vi bjöd dom på mat så då kände jag EXTRA mycket för att städa idag haha. Skönt att få det gjort.

Det var riktigt roligt att mormor kom hit och hälsade på faktiskt. Hon är i stort sätt bara hit när någon fyller år och det senaste åren har hon varit så sjuk och åkt in och ut på sjukhus så det gör ju också sitt.
Det är såå roligt att se en människa som har varit så svårt sjuk och bara legat i sängen och tvinat att bli så mycket piggare och gladare och också förändrad på ett bra sätt.
Det hela började med att hon fick sjukdommen parkinsson och sen fick hon reda på att hon hade myolom (blodcancer). På något sätt så kände jag på mig att hon skulle bli bättre igen men det är samtidigt svårt att tro när man verkligen ser hur dålig hon var. Men nu är jag glad att hon har blivit så pass bra som hon blivit och att jag får ha kvar min mormor ett tag till.

Sjukdommar är någonting som inte skulle ha funnits tycker jag. Och det är konstigt om man tänker på hur mycket sjukdommar det finns och hur mycket vi har i kroppen att vi egentligen är så pass friska som vi är.

Nu ska jag tillbringa lite tid till på soffan innan jag kommer på något nytt att pyssla med :)
Imorgon blir det nog utgång på vasaloppstältet med Linda verkar det som..

Ha en fortsatt trevlig dag!
Många kramar

Kommentarer
Postat av: Sandra - Magsäcksoperation i siktet

Tack för din kommentar i min blogg! Den värmde!



När man tänker på hur mycket det är som ska fungera i kroppen, är det nästan konstigt att vi inte är sjukare, egentligen.. Konstigt det det där!



Kram på dig!

2010-03-06 @ 11:51:08
URL: http://sandravardag.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0