Äntligen fick känna lite glädje.


Hej på er.

Natten till söndag så hände någonting som gjorde mig så arg, ledsen, besviken och allt negativt som man kan känna på samma gång! Vill inte ta upp det på bloggen men just därför har det inte blivit någon uppdatering.

Idag blev det en sväng in till mora och eftersom att vi inte har någon bil så får man passa på när någon som man känner ska in :)
Jag och saga följde med mina föräldrar och eftersom att Saga så gärna vill in på lekhuset varje gång vi är där och dom öppnar 14:00 så fick vi lov att fördriva tiden lite först eftersom att vi åkte in ca 12:30
Först var vi in på järn&bygg och drömde oss iväg om att renovera och göra nytt kök. Helt underbart mycket fint det finns!
Det är nästan så att jag blir rädd. Jag tänkte på att när man själv kanske står där och har hus och ska renovera VILKEN BESLUTSÅNGEST! Det skulle i alla fall jag ha :D

Vi åkte vidare och gick in på ÖB. Jag köpte färg!! Äntligen ska jag få måla lite här hemma! Va skönt att ha någonting att göra. Då vart jag verkligen uppåt på en gång.
Jag tänkte ju faktiskt så att jag har ju slutat att röka och jag har räknat ihop att jag sparat 350:- hittills på det så varför inte bölöna sig lite :)

Efter ÖB vart det MAXI där vi tog oss en korv med bröd innan vi handlade haha ibland är det gott med en korv :D
Inne på affären köpte jag hem lite tulpaner



Tulpaner är ju sååå fina. Jag tänkte köpa endast vita men jag gillade verkligen den lilla färgen också :)
Jag skulle även köpa smink men då var just det jag skulle ha slut så jag hoppas att jag tar mig in någon annan dag ganska snart eftersom att mitt är ungefär helslut! :)

Det blev även en sväng till Dollarstore! Plockade på mig någon lyckta och lite annat småkraffs men helt plötsligt fick jag syn på ett jättefint överkast och jag som verkligen vill ha ett överkast!
Det som vi har nu är så tunnt så att sängen ser skrynklig och ful ut hela tiden och jag går och rättar till och rättar till!



Lite  svårt att se hur det ser ut men jag vill inte ta upp det innan jag har målat om. Det är ungefär som ett lapptäcke och på andra sidan är det  helmönstrat. 500:- och liknande jag sett förut går ju på runt 1000:- så jag fick bara lov och då sket jag helt och hållet i småkraffset haha :)
Som sagt så belönade jag mig själv denna gång och nu ser jag verkligen fram emot att få måla om och lägga på det nya överkastet. Men nu måste jag köpa nya kuddar till sängen också!

På väg hem så åkte vi via våmhus eftersom att mamma alltid köper potatis i bonäs direkt ifrån gården vilket är väldigt billigt. Där hade dom även tjurar som var så himla fina. Vi gick och kikade lite på dom och gav dom lite hö :)
Det tyckte Saga var roligt men jag ångrade verkligen att jag inte hade kamera med mig men det är ju alltid så typiskt.

Vi kom hem och åt tacos som Benny gjort klar tills vi var hemma och nu vill jag börja måla! Men jag får nog lov att hålla mig till i morgon. Kanske börja att spackla och maskera ikväll i alla fall :)

Hoppas att ni haft en bra dag!
Kramar till er <3


Kommentarer
Postat av: Therese

Hej gumman!! Kul med målning =) Å fint överkast, får man komma å kolla på ditt fina sovrum sen kanske? Å dricka kaffe. Blev det Vitt? Eller är det nån brytning?



Hoppas du mår okej efter helgens besvikelse vad det än är!! STOR KRAM från mej

2010-03-15 @ 23:01:44
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: Therese

Nu läste jag dina kommentarer =) Ja visst skulle vi må bättre om vi valde kärlek å glädje. Talade om för alla att vi tyckte om dem istället för att tex avundas å sura? En enkel grej.



Ja det är spännande, å nervöst å jag kan säga att du är på rätt väg med din gissning, mer berättar jag inte förän jag kommer med ett mycket glatt eller mycket ledset besked... Du förstår vad jag menar va =)



Jag tänker på dej nu jag, undrar varför du hade det så jobiggt i helgen. Men du behöver självklart inte säga om du inte vill, det viktiga är hur du mår nu å att de sk såret kan läka.



Jag vill ha ditt köksbord, jag ställer mej först på köpa listan om du någongång ska sälja det =)



Tycker om dej å sänder dej varma kramar med massa glädje å kärlek.

2010-03-15 @ 23:08:03
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: Therese

Åh... Så tråkigt, hur mår han nudå? Å du? Jag publicerade inte din kommentar på min blogg- så du behöver inte vara "rädd" att någon ska läsa.



Du får ett positivt eller negativt besked senast i slutet på veckan. =) Men vi ger inte upp om det inte går vägen!! Ja, vi kanske kan träffas å ta en lååång promenad någon kväll? Skulle vara trevligt.



KRAAAAAM

2010-03-16 @ 10:14:33
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0