Ultraljud <3


Ja idag var det ju som sagt dags för det efterlängtade ultraljudet :)
Det var helt underbart att se den lilla bebben sparka och böka runt där inne, se hjärtat slå och att se att allt var bra och som det skulle <3
Vi fick ju ocks¨med oss 3 bilder hem och eftersom att vi inte har möjlighet att scanna in bilderna så knäppte jag ju kort på dom så dom är ju såklart suddiga då..



Bild tagen rakt framifrån så man ser barnets huvud, kropp och två händer <3



En profilbild där man ser huvud, kropp och ben <3



Och ännu en profilbild där man ser huvud, två händer och ena benet <3


Kan man bli annat än lycklig?? :)
Saga velade först inte med in men väl där inne så var det ju jättespännande.
Det var så roligt att just när barnmorskan drog den där saken på magen och stannade för att mäta lårbenet så kände jag just en lite "buff tillbaka" :) Helt underbart.

Glada alla tre åkte vi in till mora för att Benny skulle köpa strumpor men det slutade med att jag också köpte strumpor och faktiskt ett par mamma-jeans också. Det var REA så att jeansen som egentligen kostade 499:- kostade nu 100:- och dom satt riktigt fint och skönt :)
Kan lägga ut en bild på dom sen..

Idag har varit en bra dag, fullt upp och en del hormoner som spökat.
När vi skulle tilllbaka till orsa så velade jag ha en liten 15:- burgare på mcdonalds för att jag var riktigt riktigt hungrig, men han hade en tid att passa så han sa att vi inte hann det. Jag blev grinig och undrade varför och sa det att det tar ca 2 min att åka driven och köpa den (galen blev jag) haha bara för att jag trodde att jag inte skulle få en burgare.
Vi åkte dit ändå och mellan mora och orsa så satt jag och körde och klämde i mig burgaren samtidigt medans min hunger och mitt humör dämpades ner.
Efteråt var jag gladare och Benny tyckte att jag vart lite galen över en sån sak haha. Jag kände mig som ett psykfall och skrattade över att jag reagerat som jag gjort samtidigt som jag fortfarande var lite ledsen över att jag kanske inte skulle få den där burgaren.. Så jag satt alltså och grät och skrattde sammtidigt och såg knappt vägen för tårarna och gissa om Benny skrattade åt mig då? haha.. Det gjorde ju saken bara ännu värre :D
Jaja vad kan man dra för slutsatts av detta då tro?
JO "Säg aldrig ifrån en gravid och hungrig kvinna!!" Hahahaha...




Imorgon så åker jag och Benny till borlänge en sväng. Inte alls planerat utan det blev en sån där impulsgrej och Saga vägrar att följa med. Det förstår man väl också eftersom att hon inte vill åka långt och gå i affärer, inte det roligaste för barn. Så vi ringde kära faster som ställde upp på att vara barnvakt annars hade hon ju fått lov att föja med i alla fall..

Nu är klockan väldigt mycket och ögonen blöder nästan så nu blir det sängen..

Gonatt <3


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0