Mysig dag med mamma och Saga <3


Hej på er..

Idag har varit en mysig dag, den har bara sprungit iväg tycker jag :)
Jag lämnade Saga på dagis i morse, dom skulle ha en avslutningsdag inför sommaren så dom skulle få spela musik och dansa, äta popcorn, chips, ostbollar och så skulle dom få hamburgare och pommes till mat :) Gissa om hon hadde en bra dag på dagis :)

Jag var hemma och tog emot en gubbe ifrån orsa bostäder för att visa upp min gamla slina spis som börjat krångla. Det första han sa var
-Den där! Den är ju urgammal..
Haha :) Jo men visst är den väl det sa jag. Han sa på en gång att den skulle bytas ut och att den troligen skulle komma på eftermiddagen.
Det som är synd är att det är spishäll på min spis och nu när dom byter ut spisar så kan man inte få med spishäll utan måste ha gammla traditionella plattor och orsaken till detta är att folk tydligen lyckas spräcka och ha sönder hällen :S Hur nu dom lyckas med det..?

Efter att ha pratat med honom så åkte jag bort och shockade mamma över att komma dit tidigt haha :)
Hon hade precis klivit upp så jag satt och kikade lite till på tv och så åt jag frukost en gång till tillsammans med henne :)
Vi skulle nämligen ner på loppis och sen kika på studentpresent åt en som heter Frida som vi ska till på lördag.

Jag fick lov att knäppa kort på mammas underbart vackra blommor som blommar så fint nu på hennes baksida.





Visst är dom fina :)

Jag och mamma åkte ner på orsakullan och hittade en jättefin present åt Frida där. Sen åkte vi till loppis där mamma fick med sig fina gardiner för 69:- längden..
Vi skulle in till mora en sväng också för att jag fick lov att köpa smink så vi hämtade Saga som hade haft en kanondag på dagis och drog iväg in till mora.
Det första vi gjorde var att köpa en mjukglass som vi avnjöt i solen sen kikade vi runt i lite affärer.

Jag köpte 2 linnen och 2 bh:ar till mig och 2 t-shirts till Benny som väntar i ett paket när han kommer hem :) Det var jättebra pris på cubus, ta 2 för 149:- 



2 bra linnen som magen kan växa i blev det. :)
Jag tycker att det känns så onödigt att slänga pengar på mammakläder som används sån liten tid och så är det ju svårt att prova och köpa mammakläder nu eftersom att man säkert kommer att gå upp i övrigt och inte bara mage :)
Det är ju så bra mode nu så långa tröjor och tights kan man väl i stort sett gå i hela graviditeten.

Vi var in på lilla magasinet också där jag köpte detta

 




Det blev 2 lampjolar 89:- st och en vimpel som jag tänkte ha vid spjälsängen sen som jag tror kostade 119:-
Den söta dalahästen som man kan sätta ljus i köpte jag på orsakullan för 79:-

Jag som inte alls tänkt handla något mera än smink :S Jaja så kan det ju bli ibland..

När vi kom tillbaka till orsa så gick vi in och tog oss en nachotallrik med kyckling på brödbodens cafe :)



Mumsfillibabba va gott det var, Saga delade med mig och  båda blev mätta :)

I morgon kommer älsklingen hem <3


Hoppas att ni också ha haft en  riktigt mysig dag.
I morgon skulle regnet komma och det skulle tydligen regna i helgen med. Jag ska jobba nu i helgen så då gör det ju inte så mycket om det regnar för min del.


Trevlig kväll <3


Kommentarer
Postat av: Therese

Världens goaste tacotallrik!! =) Sugen jag blev...

2010-06-12 @ 13:37:20
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0