Loppisfynd och bombhot!


Godagens :)

Har hunnit lämna Saga på dagis och åkte efter det ner till återvinningsstationen för att slänga en massa glasflaskor jag haft stående under diskbänken allt för länge. Jag åkte hem och duschade, gjorde rent toaletten och färgade brynen och kom ju på att det är idag som dom öppnar kompaniet :)
Kompaniet är ett loppis här i orsa som är så roligt att gå in och strosa runt och kika i.. Jag kikade på klockan och den var strax före 10:00 men jag visste inte när dom öppnade. Jag hade för mig att det var 10 eller 11 så när jag gjort mig klar så åkte jag ner på en gång.



Ingången till kompaniet.



Till kompaniet hör också den här gulliga timmerbyggnaden där det serveras bla våfflor.



Mina 2 fynd :)

Det  blev 2 saker handlade. En fin gammal trälåda som det såklart ska vara lite plåster och sånt i kostade 25:- och så köpte jag mig en ljusstake som jag gått och kikat på många gånger förut också för 45:-

Har du inte varit på kompaniet i orsa och du inte bor allt för långt ifrån så tycker jag absolut att du ska ta en tur dit.. :)

Dom hade ju väldigt mycket nu eftersom att dom precis öppnat efter att haft stängt hela vintern. Jag går alltid och längtar tills dom ska öppna som nu, man vet ju aldrig och man hittar något riktigt fynd.
Nu är jag  mest ute efter en vit kökssoffa med inte allt för hög rygg och det dyker ju upp på blocket emellanåt. Dom hade ju en på kompaniet också men i såna fall får jag lov att måla den själv. Jaja vi får se hur det blir.

Jag satte mig i bilen och ringde upp Benny för att jag såg attt han hade ringt mig. Han frågade om jag varit förbi kommunhuset någonting för att mamma hade ringt dom och berättat att kommunhuset var bombhotat så nu var det fullt pådrag där. Jag trodde honom inte så jag fick ju såklart lov att åka förbi och mycket riktigt, där var fullt av poliser och brandmän :S
Tro vad det är för pucko då..
Jag förstår inte varför folk håller på som dom gör ibland, det skapar bara oro och rädsla och människor får lov att evakueras i onödan för att något pucko vill ha lite skoj.
Nu vet jag ju inte om det verkligen är en bomb i byggnaden men jag tycker att det sker allt för ofta att dom ringer och jävlas.

Nu ska jag slänga i mig en smörgås och sen ska jag på möte på dagis innan jag tar Saga med mig hem igen.
Tro vad jag ska laga för mat idag då? Igår gjorde jag något som shockar många som jag känner haha det blev fisk, potatis, citron & dillsås och grönsaker :P
Jag som aldrig äter fisk haha men det var gott. Synd bara att min fina ugnsform gick sönder när jag hade fisken inne. Det är något fel på ugnen så nu ska jag ringa orsa bostäder så kommer jag antagligen att få enn ny. Dom senaste gångerna har den levt sitt eget liv, en ugnsplåt har bucklats sönder och det ryker ur det något enormt så nu får det vara nog. Jag tror att den blir för överhettad på något konstigt vis.



Ha en fortsatt bra dag och lämna gärna en kommentar om vad som helst eller skriiv bara ett hej :)
Kan ju vara roligt och veta vilka som kikar in på bloggen emmelanåt..


Kramar <3



Kommentarer
Postat av: Linda från Rättvik

Hej!



Jag läser din blogg =). Glömde att gratta till graviditeten förra gången jag skrev, så grattis, jättekul!!



Kram

2010-06-09 @ 17:59:07
Postat av: Emelie

Tack Linda :)

Vad roligt att du kikar in på min blogg.. Går det bra med företaget?

Hoppas att allt är bra med dig.



Kramar.

2010-06-09 @ 21:43:05
Postat av: Therese

Å vad härligt, funderade nyss på när kompaniet skulle öppna! =) Jag har en kökssoffa med låg rygg- dock inte vit! Men snart är den det kanske... Men jag skulle gärna ha en med högre rygg!! Å nytt (begagnat) bord å nya stolar... Letar så det knakar!

2010-06-10 @ 10:21:33
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0