Imorgon är sista dagen!!


Hej på er.

Har ni haft en bra midsommar??
Vi har haft det riktigt lugnt och skönt.. I torsdags så åkte ju jag och Benny till borlänge en vända. Vi kikade runt och gjorde lite fynd på rea, Benny fick sig en skjorta, linne och shorts och jag köpte mig ett linne, sommarjacka och ett påslakansett till spjälsängen.
Det var skönt att komma iväg en tur och det är alltid lika skönt att komma hem igen, tycker inte ni också det när ni har varit borta? :)




Midsommarafton firades i skattungbyn och torsmo. Först i skattungbyn där vi skulle kika på majstångsresningen men först var det prat, sång och dans som inledning innan och under tiden som vi stog där så fick både jag och Benny såna nysattacker och började snora och ha oss så vi stog inte ut längre och Saga tjatade ändå om att hon velade åke hem så precis innan resningen så åkte vi därifrån :)
Men det gjorde inte oss något.
Vi åkte upp till torsmo där svärmor och hennes man har hus/stuga och grillade, myste och sov en vända innan vi åkte hem vid 22:30 ungefär. :)





Imorgon är sista dagen!! Ja sista dagen innan sommarvicket drar igång!
Jag känner lite panik men hoppas att dom första 4 veckorna går fort i alla fall eftersom att jag jobbar heltid då sen så går jag över till 75%
Det hade känts bättre om båda perioderna var 75% Men det är ju så att pengarna behövs ju också. Benny fyller år till helgen och då jobbar jag  så det käns ju också lite trist. Som sommarvikarie så kan man ju inte ta ledigt heller.
Imorgon ska vi upp tidigt för att 8:00 börjar Saga första dagen på simskolan :) Det ska bli skoj. Så om jag inte jobbar så ska jag upp på simskola haha så nu ska jag upp tidig morgon 12 dagar i rad. Jag kommer att vara helt slut sen tror jag eftersom att jag inte är van. 2 veckor är det simskola så dom dagar som jag jobbar kommer hennes faster att följa med.

Idag har det varit riktigt fint väder så idag har jag faktiskt legat på en sån där flytgrej i mammas och pappas pool och bara njutit. Det var iskallt i vattnet men skönt att få sola lite :) Men jag vågade inte sola allt för länge eftersom att jag bränner mig så lätt.
Sen drog Benny, pappa och lillebror iväg på jobb så nu är vi ensamma igen jag och Saga och jag håller tummarna för att denna vecka kommer att gå bra..


Många sommarkramar!! <3


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0