gravid vecka 17 :)


God kväll :)

Idag har jag bara njutit av dagen, tagit den som den kommer helt enkelt. Jag har bara tagit allt i sin takt och så har jag och Saga varit ute och cyklat.. Hur skönt och mysigt som helst.
Dessvärre så fick jag hjärtklappning och det kändes som att jag skulle svimma när vi kommit hem och jag hade satt mig ner. Jag gick genast in till sovrummet där mobilen låg och ringde Benny. Och lika fort så gick det över *skönt*
Jag vet ju att det går över men nu blir man ju extra orolig när man är gravid och jag är rädd att det kan ha med graviditeten att göra också, vem vet vad som kan hända.




En liten putande kula har det blivit nu :)




Saga var fotografen idag. <3 Nu börjar midjan försvinna.


Idag går jag in i v 17 alltså har jag 16 veckor avklarade nu :)
Jag tycker att magen blir större och större nu. Det märks att bebisen är inne i en växperiod nu.
Nu dom närmsta veckorna så kommer bebisen växa till sig dubbelt så mycket :) Nu är bebisen ca 16 cm ifrån huvud till sjärt och väger ca 170 g.
Detta beror också på vilken sida på nätet man läser ifrån. Jag tittar på www.growingpeople.se
Men läser också på andra sidor.
Någonting som är häftigt är på http://www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/Se-barnet-vaxa-i-magen/där kan man se hur bebisen växer i magen :)

Jag mår bra nu i alla fall, inget illamånde eller någon trötthet längre. Jag har varit extremt frusen hela tiden men idag har jag inte frusit någonting vilket är skönt.
Det enda som jag lägger märke till nu är att hjärtat slår mycket hårdare än vanligt men det är ju pga att det är ca 20% större nu och har mycket mera blod att pumpa runt än vanligt.
Finnarna är inte alls lika många längre "peppar peppar" :) Kommer ihåg att jag fick mycket finnar när jag väntade Saga också och framförallt på skuldrorna, jag som aldrig har på ryggen annars. Hoppas att det försvinner.


Hoppas ni haft en bra dag :)

Kramar <3


Kommentarer
Postat av: Matildan

men åh vilka fina bilder!!

skönt att läsa att du mår bra =)

2010-06-10 @ 09:57:26
URL: http://matrulsans.blogg.se/
Postat av: lotta karlsson

´Hej Hej!!!!

Gulliga du!!!Söt mage,,,Fina kort!!

Ha de gott!! Kramiz<3 <3 Moster,,,

2010-06-10 @ 14:09:09
Postat av: Emelie

Tack så mycket! Saga var ju fotografen :)

Ha det så bra...



Kramar till er <3

2010-06-10 @ 21:51:39

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0