Fullt upp!


Hej på er.

Idag har varit en stressig dag. Jag tycker att vi har flängt hit och dit och gjort någonting hela tiden.
Mycket av stressen berodde väl på att Benny skulle iväg och fisk vi 17 tiden och att man skulle hinna med allt innan det *puh* Det är alltid jobbigt att ha en tid att passa tycker jag när det är mycket att göra.

Idag blev det stackmora trädgård en sväng igen :) alltid lika fint att gå och kika på blommor men det är så himla svårt med blommor tycker jag när man inte vet så mycket om dom. Tex hur dom trivs bäst, sol eller skugga och hur dom blommar mm. Många frågor har jag varje år jag är upp dit haha :)



Det blev lite av varje bla nejlika, tagetes, silverek, ros och pelargoner mm. :)
Så det blev en del blommor i alla fall så nu längtar jag till jag får gå ut och plantera dom, det är bara det att jag är så frusen hela tiden och vill helst att det ska vara soligt och varmt när jag planterar så jag får vänta någon dag och hoppas på fint väder :) Just nu så är det moln överallt och det blåser BrrRRr.

Imorgon är det många som tar studenten tex Bennys syster Helena :) Så i morgon så åker vi in till mora till tingshusparken och inväntar alla galna tågande och skrikande studenter.. :D
Själv så blev jag ju med barn tidigt och har aldrig fått uppleva studenten, jag kan tänka mig att studenten är ett minne för livet :)


Här kommer en häftig liten sångtext haha. En omgjord verision av den blomstertid nu kommer :)

"Den baddräktstid nu kommer när magen är för stor. ♫ Då valkar bara sväller och celluliter gror. ♪ Generande behåring, lyfts fram i solens ljus. ♫ Nej stranden verkar boring, vi stannar inomhus. ♪ De krav som sommar´n ställer, förstör vår ledighet. ♫Vi sitter där å gnäller, fy fan vad jag e fet.... ♫ Fast vem vill motionera när man kan sitta still. ♪ Nej låt oss revoltera, vi tar en kaka till!"

Men just nu så är det ju ganska skönt att kunna slappna av med magen haha för nu växer den ju av en anledning :)


Kramar till er <3



Kommentarer
Postat av: Therese

Härligt med fina blommor å plantering... Här blir inget sånt i år.. Nån pelagon kanske, men inget annat... Hoppas att allt bara är bra med dej å familjen. Kramar!!

2010-06-03 @ 20:44:21
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0