gravid vecka 24!


Igår gick jag in i min 24:e vecka :)
HELT OTROIGT!! Att tänka att jag har gått in i 6:e månaden tycker jag låter overkligt men så är det ju. Tiden går verkligen fort och det står inte på förän vi befinner oss i falun tror jag..

Idag har jag haft såna sammandragningar så magen har varit stenhård och jeansen har setat riktigt obehagligt i midjan, och nej jag kan inte ha dom knäppt jag kör med hårsnoddförlängning haha. Det var riktigt skönt att få komma hem och byta om till myspysbrallor :)
Fullt liv är det där inne ibland.. Vissa dagar mer och vissa dagar mindre. Sparkarna käns mer och mer rejäla och det går inte att låta bli att känna på dom :)





Jag känner mig så himla  lyckligt lottad som har en sån underbar och otroligt vacker dotter som Saga och nu har en till på väg med världens underbaraste kille!! <3 :)
Ingenting betyder så mycket som familjen, nära och kära!!




Fakta vecka 24:

Bebisen väger nu strax över ett halvt kilo och är ungefär 29 cm lång från hjässa till häl. Hörseln är välutvecklad och den kan höra din röst (som under vatten), dina hjärtslag och de mullrande, gurglande och kurrande ljud din mage och tarm gör. Höga ljud som bebisen ofta hör inne i livmodern, t ex hundskall eller dammsugaren, kommer förmodligen inte att låta otäcka efter födseln.

Många studier pekar på att bebisar i magen ofta gillar klassisk musik. Pröva att spela något du själv tycker om och se om bebisen reagerar. Lugnar den ner sig när musiken är långsam och blir livligare när den är snabbare? Vem vet, du kanske bär på en blivande dirigent!

Din bebis hörsel fortsätter att utvecklas och lungorna håller på att förbereda sig inför livet utanför livmodern. Nu är bebisen så stor att du kanske kan se den röra på sig under dina kläder!

Du kanske börjar känna dig klumpig och ovig nu när din tyngdpunkt förflyttat sig. Tandköttet blöder eventuellt när du borstar tänderna och du kanske har fått knoppnavel. Sådant kommer att gå tillbaks till hur det var förut efter förlossningen




Haha ja klumpig och ovig börjar jag verkligen känna mig nu, men det är ju inget med tanke på vad som väntar :) Och det roliga med det hela är ju att man tappar aldrig så mycket på golvet som man gör när man är gravid haha..
Spjälsängen som jag fått står isär efter ena väggen i sovrummet men jag tror att jag måste flytta den snart för annars kommer den där sängen stå ihopskruvad, bäddad och klar inom 1 vecka haha :)
Jag kan ju inte låta bli men det käns ju lite väl tidigt att fixa med det nu.. Jag vill nog komma iväg till IKEA och handla lite först och det blir nog först i september när jag har jobbat klart och nya IKEA katalogen har getts ut "19 aug" släpps den... Emelie=IKEA galen :D


Vi var som sagt in på röntgen tidigare och det visade sig att Benny har lunginflammation i vänster lunga Stackrae <3
Det var en kraftig också tydligen, det var något värde som skulle vara under 8 och han hade 151  :S Lät lite oroväckande men nu har han hämtat ut penicilinkur och vi får hoppas att det blir bättre...


Trevlig kväll!! <3


Kommentarer
Postat av: therese

Hoppas Benny kryar på sej... Leon hade också det värdet typ (snabbsänka på 157) då han va runt ett år. Det va hemskt å dom tänkte lägga in honom. Har hört dom som tillåmed haft högre men då har dom haft rejäla infektioner i kroppen. Men det låter så hemskt då sänkan ska ligga UNDER 8, tror att 5 brukar va det normala! Stackars...



Fin mage, tänk att det bor en liten bebis där, en liten pojke kanske? =) Vad funderar ni på för namn? Kul med namn tycker jag...



Idag är det lördag morgon å jag har precis slutat jobbet. Idag blir det lugnt- Thord stack då jag kom hem, till sitt jobb... Vi avlöser varandra. Sen kommer svärmor å sover här, imorgon jobbar jag natt igen- sen har jag jobbat klart!



Du, kom mer än gärna på loppisen nästa helg, nåt glapp från jobb har du kanske? Kommer att finnas massor av barnkläder- säkert till Saga oxå som min syster dotter vuxit ur. Mest vill jag såklart att ni ska komma så jag får en bra anledning att träffa dej/er!!! MÅNGA KRAMAR!!!

2010-07-31 @ 08:59:59
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0