Gravid vecka 23 <3


Igår skulle jag ju ta bild på magen men kameran svek mig som sagt så det blev bild tagen idag i stället..
Igår så gick jag ju in i vecka 23 :)
Jag har klarat av 55% av graviditeten nu.





Allt känns jättebra fortfarande. Bebisen sparkar på mest hela dagarna nu men mest när jag ligger och sitter :)
Ibland så sitter jag och bara stirrar på magen när jag ser hur det buttar till och rör sig med jämna mellanrum.. Det är så roligt att känna och se :)

Igår fick Saga känna bebisen sparka för första gången vilket hon tyckte var riktigt häftigt...
Jag har tagit in en  kartong med bebiskläder nu också som jag gick igenom idag.. Va roligt det var att se dom igen. Vilka minnen och va söta och små dom är :)
Så nu ska  jag tvätta upp dom. Jag har plackat ut neutrala färger nu till en början och så spar jag "tjejkläderna" här inne i skrubben tills den lille har kikat ut och man vet vad det är för en liten en :)





Lite fakta om bebisen just nu:

Bebisen väger ungefär 450 g.
Den är 28 cm lång ifrån hjässa till häl och har samma proportioner som en nyfödd bebis, om än lite spinkigare eftersom att bebishullet inte utvecklats ännu

Innan bebisen lagt på sig hull så ser huden lite skrynklig ut men nu ökar den i vikt varje dag, läppar och ögon äär formade men iris (regnbågshinnan) saknar fortfarande pigment. Bukspottkörteln utvecklas i stadig takt.

Hittills har du förmodligenn ökat i vikt med mellan 5,5 och 7 kg, men från och med nu kommer du att öka snabbare i vikt, räkna med strax under ett kvarts kilo per vecka.



Nästa gång jag kommer till barnmorskan ska  det bli spännande att se hur mycket jag har gått upp :)
Min våg här hemma är lite fram och tillbaka och kan visa hela ett eller två kilo fel ibland. Jättekonstig är den så den vågar jag inte att lita på..
Men enligt våran nu då så har jag ökat 7 kg i vikt..


Nej nu ska trötta jag lägga mig och kramas lite med Saga och antagligen somnar jag också... :)




Gonatt på er.. <3


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0