Sluta röka kanske?


hej på er.

Har jobbat idag och slutade 14:00 och jag har lyckats klara mig ifrån huvudvärken idag "peppar peppar" :) Men som jag skrev i förra inlägget så är det ju det som är så konstigt att just dom dagaar jag jobbar så har jag inte huvudvärk.

Bilen velade inte starta igår heller så det blev att sätta igång batteriladdaren eftersom att strömmen tog slut på att starta den. Jag har inte hunnit med att kolla om  den vill starta idag men jag känner att jag har nästan gett upp hoppet om den där bilen haha. Så mycket problem som vi har haft med den.

Som tur är så jobbade mamma samma dag som mig så pappa skjutsade oss på jobb i morse :)
När jag kom hem idag så satt Benny och Saga och spelade lite fia med knuff :) och så hade dom en kladdkaka i ugnen som dom hade bakat *MUMS* duktiga dom är.

Saga gick ut och lekte i snön ganska direkt efter att jag hade kommit hem och snacka om att det är ett paradis för barn att vara ute och leka nu när det är så mycket snö. Det minns man ju själv hur skojj det var :)



Saga gjorde en snöängel :)



Och blev riktigt nöjd :)

Eftersom att jag har varit sjuk och fortfarande är förkyld så kan jag ju tala om att det har varit riktigt äckligt att röka. Röka vill ju ingen rökare göra haha men det är ju faktiskt riktigt svårt att sluta.
Men nu tänkte  jag ju som så att eftersom att det ändå är äckligt när jag väl röker och att jag mår illa efteråt så varför inte passa på att försöka sluta nu då.
Jag menar när man ändå har chansen. Förstå vad mycket pengar det går åt på den där skiten egentligen.
Jag ska faktiskt göra ett försök nu men lova kan jag inte.
Jag hoppas, hoppas att jag kan lyckas för då skulle jag bli riktigt stolt över mig själv och då ska jag också passa på att belöna mig med något fint om jag klarar av det :)

Håll tummarna för mig att jag lyckas!

Idag ska jag göra min pastagratäng :) Det är riktigt gott ska jag tala om.
Bandpasta, bacon, championer, 1 creme fraice vitlök och 1 med franska örter, blanda ihop allt och upp i en gratängform, över med riven ost och in i ugnen :)
MUMS MUMS!
Ett tips i fall ni vill prova på något nytt :)

Många kramar
 


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0