Goda nyheter.


Godagens :)

Min pappa kom precis hit med goda nyheter :)
Benny och han ska nämligen iväg på arbetsintervju i norge på torsdag! JIPPI! Som vi har väntat och väntat på att kunna se lite ljusare. Dom har inte haft jobb på 6 månader och däremot inte haft inkomst på 6 månader heller vilket har varit väldigt tufft. Och varför dom inte haft inkomst beror på tjafs med myndigheter hit och dit vad gäller stämplingen, vi har blivit lovade pengar och blivit lovade retruaktivt men det hela har bara slutat med katastrof så nu håller jag verkligen tummarna för att dom får det här jobbet så att man känner att man kan börja leva igen.

Räddningen i allt det här har ju varit att jag har haft ett sparkonto men eftersom att det har gått ca 6 månader så har ju dom pengarna tagit slut på räkningar och mat såklart så nu är det nollställt på varje konto och ett möte på socialen väntar i morgon *USCH*
Det känns verkligen förnedrande att få lov att gå till socialen men varför egentligen? Vi kan ju inte rå för att vi sitter i den situationen och hade det varit någon annan så hade ju dom också gått till socialen för att få hjälp. Vi har ju verkligen gjort allt för att överleva så varför ska man skämmas egentligen?

Så nu hoppas jag på det här så att vi kan komma på fötterna igen.

Idag har semlan ätit semla också haha. Jag har kallats semlan ända sen liten av både min moster och min pappa :) Varför vet jag inte men lite roligt att man inte reagerar när dom säger semlan utan man är helt enkelt bara van det :) Kallas också föör smulan haha.
Det blev en vaniljsemla för min del. Vi var ju som sagt in på MAXI igår och jag och Benny valde vaniljsemla men jag var ju så sugen på att prova på chokladsemlan så det blev 2 sånna också så att Saga fick en och jag och Benny också kunde få smaka och den var faktiskt väldigt god. Men jag föredrar nog ändå vaniljsemlan :)

Jag var så sugen på att gå ut på en promenad igår men hann inte med det så jag sa att det skulle bli av idag i stället. Jag hade tänkt ta en promenix ner på sjön i finvädret men det fina vädret velade tyvär inte komma idag så vi får skjuta på det tills solen har lust att kika fram igen :)

Nu ska jag spela lite spel med Saga eftersom att hon tjatar så gulligt på mig.. :)
Skulle också skriva att jag älskar min pappa fick jag order om.. haha.

Hoppas att ni får en fin dag.
Kramar

Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0