Bröstkorgen har börjat lätta lite.


Idag har jag jobbat. Jobbade 07:30-16:30 vilket betyder att mötet på soc fick Benny gå på själv. Jag var så himla orolig över hur det skulle gå och kontrollfreak som jag är så trodde jag att han skulle glömma bort att tala om en massa saker bara för att jag inte var med haha. Men det är klart att jag litade på att han skulle fixa det där bra.
Eftersom att jag jobbade i samma hus som socialen ligger i så lyckades jag tom att träffa på honom direkt efter mötet.
Han talade om att det hade gått bra och att dom skulle göra allt för att hjälpa oss. Det dom såg som väldigt positivt var att vi hade haft sparpengar att leva på och dom förstog oss verkligen i våran situation och att det var en nödsituation som kanske varar max 2 månader.
Jag vart så glad att det lättnade ifrån mitt bröst lite redan där och fick genast en lyckokänsla som spred sig i min kropp. :)
Här har man kämpat och kämpat i flera månader och äntligen fått lite för det. Jag trodde verkligen inte att det där mötet skulle bli så lyckat som det blev. Eller ja, allt positivt just nu känns ju riktigt lyckat.

Nu är det bara att hålla tummarna för att det ska gå bra för Benny, pappa och Mats på arbetsintervjun i morgon.
Går det bra så kommer jag nog att skrika rakt ut haha.

Nu har vi precis fått i oss lite mat och nu ska vi ner till Malin och Wilma en sväng och sen blir det troligtvis att åka hem till mina päron en sväng innan den sköna sängen ropar efter oss. I morgon ska jag också jobba men jobbar till 14:00 vilket är väldigt skönt. Trivs bäst med att jobba till 14 eftersom att man hinner med mera då och får mer tid över till Saga :)

Kramar


Kommentarer
Postat av: Malin

men gud så skönt att de löste sig på soc för eran skull .. de är ni värda som sparat och kämpat själva in i de sista .. nu äre bara att hålla tummarna för att gubbarna får jobb i morgon

kram

2010-02-17 @ 21:19:05
URL: http://wilmaholmberg.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0