Fördriva tiden var det ja...


Och det kan man verkligen säga att jag har gjort idag :)
Har bytt sängkläder, tvättat, dammat, dammsugit, handlat, satt Benny på att göra lite sysslor också haha, slagit in en present, gjort knäck och mat och hör och häpna TAGIT IN OCH PYNTAT GRANEN!! REDAN!!
Ja men det fick bli  så i år bara. I min familj är det tradition att pynta granen dagen innan julafton samtidigt som skinkan kokar och doftar underbart!! :)
Här hemma hos oss så brukar vi pynta den kanske 1 vecka innan så att vi hinner njuta lite av den eftesom att vi inte firar jul hemma hos oss. Men nu blev det så här tidigt. Ja varför då? Tänkte att det kunde vara skönt att ha det gjort också innan bebisen kommer och så får vi ju njuta extra länge av den då :)
Jag fick självklart vänta till Saga kom hem ifrån skolan för annars hade hon blivit superledsen om hon inte fick vara med. Förra året fick hon inte vara med och gissa om hon vart ledsen.. Mmmm så ledsen velade jag inte att hon skulle bli igen och när hon kom hem ifrån skolan och såg att vi väntat på henne så blev hon ju jätteglad och mindes hur ledsen hon blev förra året.. :) 



Ja så nu står den där så grön och grann i stugan :D
Skulle vilja ha helt nytt pynt till granen men skit samma det får duga.
Det är så himla mysigt när det lyser ifrån granen, helt underbart.,




1 burk är fylld med knäck :P
den andra står och väntar på att få bli fyld med marsipanfigurer doppade i choklad.
Julgodis är väl gott? :)

Bjöd hit mamma på lite mat idag också. Vi slängde ihop en kasslergratäng och potatis. Huuuur gott som helst. Så hon har precis åkt och nu är det dags att titta på bollibompa och julkalendern :)
"följer alltid julkalendern" haha.

Ja nu har dagen rullat på och det är snart dags för sängen igen :) skönt...
Trevlig kväll på er nu.!
Kramar <3



Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0