Sagas rum.


Hej på er..

Igår så blev det äntligen klart i Sagas rum så nu är det nytt golv och nya tapeter.
Det blev ju mycket bättre och stor skillnad är det nu när man kikar in. Synd bara att dom ska ha så lite att välja på när man ska få omgjort..

Så här såg det ut innan i alla fall.




Och efter..




Så nu ska alla saker som står och tar upp hela lägenheten in dit igen och på sin plats. Men det kommer nog inte sättas upp något på väggar och fixas så himla mycket fören vi varit på IKEA och fått tag på det som fattas in dit.. Längtar tills jag kan få ordning där inne :)
Han som tapetserade sa att vi skulle låta det stå 2 dagar innan vi började att ha in saker där igen eftersom att tapeterna måste torka riktigt, så i morgon kan vi alltså stoppa in saker där igen men jag tror att vi ska ta in sängen och sätta ihop den i alla fall. Det verkar tort nu.


Det har hänt lite här hemma. Saga har som sagt fått nytt golv och tapetserat, dom har varit hit och bytt blandare och duschslang till duschen och så har dom äntligen fått ner badrumsskåpet en decimeter så att man inte bara ser halva ansiktet när man tittar sig i spegeln :)
6 år har vi bott här och jag har inte tänkt på att säga till om det fören nu när dom ändå var här. Så när jag har sminkat mig mm så har jag alltså stått på en barnpall haha..
Och nu idag så har jag rensat ur varenda pinal i badrummet för att kunna göra kliniskt rent ifrån golv till tak!! Ibland så var det riktigt drygt med tanke på magen, speciellt att göra rent i avlopp och under badkaret. Efteråt så skulle jag vattna blommorna och spillde vatten 3gånger!! vilket fick mig att börja gråta en skvätt för att allt kändes så jobbigt. Men det var ju pga att jag spillde på golvet och fick lov att böja mig hela tiden för att torka upp och när jag skulle hänga upp handduken så taappade jag den också på golvetm det var då tårarna kom.
Sen tog jag tag i dammsugaren men då var Benny snäll och tog över så att jag kunde lugna ner mig och äta ett äpple haha..

Nu är det i alla fall riktigt riktigt skönt att gå in i ett rengjort badrum som doftar gott.. :)

Det här med om hur jag ska göra med barnvagn ska jag skriva om någon dag framöver.. Har kommit på en bra lösning på det hela i alla fall men jag  vill se så att det blir så först bara :)

Har ni haft en bra dag?

Vi har precis ätit lite pannkaka och nu satte jag mig för att jäsa lite i soffan :P
Idag går jag in i v 28 också!!! Roligt..


Kramar <3



Kommentarer
Postat av: therese

Känner igen mej i dej oxå vännen. Jobbigt med ditt barnvagnsproblem... Min syster har lagt ut sin på blocket idag, den skulle jag haft om jag skulle ha bebis men så är ju inte fallet =P



http://www.blocket.se/dalarna/BRIO_Barnvagn_29178312.htm?ca=6&w=1



Hoppas allt blir bra! Nu ska jag ut på IKEAs hemsida å kolla mått på en sådan skomöbel som ni har. Kompisar fr Hudik kommer imorgon å de skulle mellanlanda på ikea...

Jag såg ju den när vi va å köpte kök å blev förälskad. Å så såg jag i din hall hur bra det blev- men är mkt osäker om den är för stor för vår lilla hall å ännu mera osäker på om jag verkligen skulle vilja ha en sån i stora hallen. Vi får se.



MÅNGA KRAMAR!!



2010-08-26 @ 18:09:17
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0