Namnlista!?...


Ja vi satt ju häromdagen och funderade på namn till våran lilla älskling som ska komma i november :)
Jag kan ju säga att det är inte lätt att fastna och hitta namn och dessutom så ska vi ju båda känna att det blir bra och känns rätt..


Jag har haft i alla fall 1 tjejnamn hela tiden som jag tycker är jättefint och som jag tänkte på innan jag blev gravid men pojknamn har jag nog inte haft något speciellt alls. Jag tycker att dom flesta pojknamn är fula och känns tråkiga och dom jag  kommit på har någon annan vän/bekant haft :)



Men efter att vi setat och klurat i ca en timme så kom vi faktiskt på några namn i alla fall. Vi gick bara igenom pojknamn i våra huvuden eftersom att det är det som känns svårast att hitta.


       POJKE                                     FLICKA

       *Billy                                       *Alicia
       *Kevin                                     *Tilde
       *Max                                       *Nilia
       *Alex

Så nu har vi fastnat mer eller mindre för 4 pojknamn i alla fall men vi har bara 1 tjejnamn.. Man vill ju i alla fall ha några så får man se vad det blir..

När vi skulle få Saga så hade vi 3 tjejnamn som vi funderade på och det var Jennifer, Amanda och Saga. Vi velade mest Jennifer och minst Saga men när hon kom så såg vi ju att hon passade bara att heta Saga så då blev det ju så :)

Så det är det jag känner att det kan vara bra att ha några stycken i alla fall. :)

Det är roligt att klura på namn samtidigt som det är svårt och klurigt. Det är ju ändå en stor sak att välja namn till sitt barn.
Nu blir det nog att klura på lite fler tjejnamn.. Jag känner mig nöjd i valet med pojknamn i alla fall :)


Idag har jag jobbat hela dagen, kommit hem för att äta lite mat, sagt hejdå till Benny som ska ut med Stefan en sväng ikväll och dragit på mig huvudvärk.
Men huvudvärken ska jag försöka stilla med en alvedon så ska jag och Saga åka hem till min mamma och pappa en liten stund innan det är dags att göra kväller.

Imoron är sista arbetsdagen!!! JIPPIE :)
Sen ska jag ta det lite lugnt och hoppas på att dom kommer och tapetserar till veckan så att det slipper se ut som en krigszon här hemma och jag vill dammsuga!! Men jag känner att jag vill få ordning först..


Ha en fortsatt bra dag!




Kramar <3


Kommentarer
Postat av: Pernilla Hedman

Hehe ja Alex är ett fint namn :) Tror du jag tog de för.. :P Inte många som bara heter Alex.. :)

2010-08-22 @ 13:04:15

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0