Moderskapsintyg mm.



God morgon!

Har varit upp och lämnat Saga i skolan, idag skulle hon förutom frukt ha med sig gymnastikkläder också för att dom skulle ha idrott idag :)
Igår var vi in på ica MAXI så mormor köpte kläder och skor som hon kunde idrotta i. Perfekt. Dom har ju så himla bra erbjudanden på MAXI tycker jag. Kul att det slog upp i mora..

När jag kom hem så tog jag en promenix ner till gula lådan för att posta arbetsgivarintyg till min a-kassa för förlängd stämpling. Kom hem igen och kom ju självklart på att jag ska ju få iväg mitt moderskapsintyg också till försäkringskassan.




Så nu har jag setat här i köket och ätit vindruvor och letat adress på internet så att jag kan få iväg intyget till försäkringskassan.
Jag skulle också ringa dom för jag vill gärna höra vad dom räknar på sen när jag ska få föräldrapenning. Jag tycker att informationen är så himla dålig och även om jag läser på deras sida så fattar jag ändå inte.
Men när jag ringde så var det ju självklart överbelastat så jag skulle ringa senare.. Hallå??
Vart är samhället på väg egentligen? Idag får man ingen personlig service alls.
Det fanns ju självbetjäning också. tryck 1, tryck 3 bla bla bla. Ja jag tröck ända tills det inte gick att trycka mera eftersom att självbetjäningen inte ens kunde hjälpa med min fråga..

Jaja. jag får väl helt enkelt prova lite senare då och hoppas på att jag förhoppningsvis kommer fram till en person inom en halvtimme :)

Benny och pappa kom hem inatt igen.. Det blev dit och vända i stort sett. Det blev inge jobb i alla fall.. Håller tummarna för att det blir jobb snart i alla fall. Nu har han varit hemma alldeles för länge tycker jag. Jobbigt när man inte vet när det blir jobb.


MMmmm va gott det är med vindruvor :) 15:- på MAXI hahaha :D


Ha en bra dag!
Kramar <3


Kommentarer
Postat av: Tove

Men nej! Vindruvor vad nyttigt! Vad är det för fel på smågodis? :)



Håller helt med kring försäkringskassan. De blir inte bättre när de väl svarat heller. Och alla säger olika saker så det kan vara bra att ringa igen och prata med en ny tant. Men jag håller tummarna att allt går bra och att du får en riktigt bra mammapeng.

2010-09-01 @ 11:16:52
URL: http://blogthebaby.wordpress.com/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0