Gravid vecka 27!


Skrivet 19/8

Ja tiden springer iväg tycker jag. På tisdag nästa vecka så är det den 24:e vilket betyder att jag går in i 7:e månaden! och då är det alltså 3 månader kvar exakt :)

Idag har den lille där inne haft fullt upp verkar det som. Det har sparkat och rört sig hela dagen. Vilket är väldigt mysigt men så här mycket har det inte sparkat tidigare :) Tro vad det är för en liten en där inne egentligen. Det är så spännande och roligt att klura vad det är för något..

Idag tog vi en promenad ner till svärmor där vi var bjudna på tacos!! *mums*
Vi satt och klurade lite på namn idag också :) Vi har ju haft lite funderingar hit och dit men vi har inte tänkt på det så mycket hittills.. Men nu börjar det ju närma sig mer och mer så nu börjar det väl att bli dax att tänka på det tycker jag..













Bebisen är  nu ca 35 cm ifrån topp till tå och väger ca 760g.
Ögonenn börjar att öppnas runt den här tiden och runt slutet på sjunde månaden så kommer också reaktionerna på ljud att mogna eftersom att hörselnerverna är mer utvecklade då.
Bebisen fortsätter att ta små andetag som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft.


Nu är det dags att sova för att ta tag i dom sista 4 dagarna på sommarvikariatet!!!
Jädrar vad skönt det känns men det känns ju mindre skönt att hela sommaren har gått och jag har jobbat! Men men. Jag hoppas nu på en vacker höst istället.
Jag gillar hösten då man kan gå ut på promenader i skogen, kanske plocka lite svamp och bär och sen när det mörknar om kvällarna och man tänder lite ljus och äter lite varma mackor med svampstuvning :) gottgott..


Hoppas ni haft en fin dag..
Kramar <3


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0