Första skoldagen!!


Ja tänk vad tiden går fort!! Min underbara dotter började förskolan idag så i morse klev vi upp tillsammans jag och hon och åt lite mysfrukost med tända ljus och så gjorde vi oss lite fina för första skoldagen :)




Regnet öser ner ute idag och det ska tydligen fortsätta så.
När vi kom upp i bilen till skolan så höll dom på med att gräva för fullt! Dom ska bygga ut skolan och så har dom gjort en ny parkering som inte hunnit bli asfalterad än så det var kö in till parkeringen och där ute i regnet stog fröknar under sina paraplyn och vinkade till alla ivriga  bilar vart dom skulle åka in för att parkera någonstans.
Vi klev ut i regnet och fick vandra runt hela skolan för att  komma till porten där Saga ska gå in..




Väl inne i den trånga hallen med blött golv och blöta kläder så kändes spänningen hög ifrån både föräldrar och barn som var där :)
Barnen fick först sätta sig i en rund ring på golvet där det var utplacerat lappar med deras namn på. Dom fick lite information om vad som skulle hända under dagen och så blev det lite annat prat. Sen var det dags att sätta sig vid borden där som skulle måla en bild som dom skulle limma fast på framsidan utav sin alldeles egna arbetsbok som dom fick :)




Alla var glada och nöjda och sprang runt och lekte.
Jag frågade fröken hur länge dom skulle vara där idag och svaret klev till 12:50 så tyvär så fick jag lov att åka därifrån och säga hejdå till min sessa.

Riktigt  irriterand är jag på min jobbcoach över detta!!
Jag ringde henne igår för att anmäla mig efter sommarens jobbande och då sa hon att jag skulle in till mora på rekryteringsmässsa idag.
Mässan håller på ifrån 11:00 - 16:00 och den är obligatorisk vilket innebär att jag MÅSTE dit. Jag berättade för henne att jag skulle på min dotters första skoldag men det brydde hon sig inte om för det är bara om man ska jobba som man slipper..!!
När jag var in på arbetsförmedlingen så frågade jag där om mässan var obligatorisk och dom sa NEJ men att det var bra om man gick. Jag berättade att min coach sagt att det var obligatoriskt och då sa hon på arbetsförmedlingen att coacherna kan bestämma sitt eget för sina inskrivna!
Så alltså får missar jag nästan hela dagen av Sagas första dag i skolan pga att min jobbcoach säger att jag MÅSTE in!! och skulle jag skita i att åka in så blir jag alltså utan ersättning..
FFYYYY vad irriterad jag är över detta... Men nu är det som det är och jag kommer också att tala om för min jobbcoach hur jag känner.. Lite hänsyn kan man i alla fall ta tycker jag. Jag hade ju kunnat åka in dit kl 13:00 för att vara med dom sista timmarna,.
Jag tycker också att det känns helt meningslöst att åka på rekryteringsmässa när jag ändå ska ha barn om 3 månader.. Tycker inte ni det också??


Hoppas att ni får en fin dag i alla fall trots regn!!
Kramar <3


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0