COOLEST EVER!!


Ja det finns en del att skriva om nu. :D

I fredags frågade jag Benny om vi inte skulle ta en sväng ner till Furuvik och hälsa på mina föräldrar som är där och campar. Benny sa först ner för han velade vara hemma och fiska istället osv men efter att ha tänkt om i duschen så blev det ett ja i alla fall så det bar av mot gävle! :D




Ser du fågeln på bordshörnet? Den där fågeln hoppade jättenära mig och Saga och även fast vi rörde oss så flög den inte iväg, så jag blev nästan lite rädd haha :D





Älskade IKEA <3


Vi skulle ju såklart inte ringa och tala om att vi kom utan det skulle bli en överaskning så först åkte vi ju självklart på IKEA, det hade varit som terror för mig att inte få gå på IKEA när man ändå ska förbi där :)
och shoppa gjorde jag ju såklart för men än vad man hade råd med som vanligt. haha..
Efter att ha ätit god mat och shoppat  så ringde jag pappa för att tala om att vi befann oss på IKEA och velade ha en liten förklaing på hur vi skulle ta oss dit.

Daniels "min bror" tjej Matilda som bor i Gävle velade också hänga på till Furuvik så då åkte vi och hämtade upp henne först så kunde ju hon förklara vägen dit. *perfekt*



Här skjuter dom små pilar med luftrör.. Det var ingen id'e att jag var med eftersom att det lät som en trumpet varje gång jag blåste så alla bara skrattade åt mig haha. Jag kunde verkligen inte det där..

Klockan var ganska sent ca 19:00 när vi anlände till campingen där det var fullpackat med campande cowboys och indianer mm eftersom att det var countryfestival. Ont i fötterna hade både jag och Benny men inte Saga, nej hon hade energi så man undrade verkligen vart hon fått den ifrån. :)
Både mamma, pappa, moster och hennes man och så matilda skulle dra in vid 21:00 tiden på festivalområdet (en bit att gå) för att kika och lyssna på stjärnor ifrån USA som sjöng och spelade.
Jag var bra sugen på att följa med men det kändes så himla onödigt att följa med och betala dyrt inträde när man redan var trött och hade så ont i fötterna så jag och Benny stannade kvar men Saga fick följa med gänget eftersom att hon vägrade att stanna kvar med oss.

Jag och Benny myste på för fullt i husvagnen med gott att äta och så spelade vi kort och tiden gick. Jag fick mms av min pappa där han skickade kort på Saga som vunnit en sån där STOOOR toblerone haha.




Helt chockad blev jag, snacka om att kunna ha tur!!
Jag har aldrig varit med om att vinna en sån sak förut så då vart vi glad att hon fick följa med och uppleva en sån sak :)
Sen ringde telefonen och det var mamma skrek:
"Du kan aldrig gissa vad vi har varit med om!!" Gissa om hjärtat höll på att hoppa ur bröstet på mig för att såå orolig blev jag!! Min första tanka var att (Nu jävlar har dom tappat bort Saga) vilket är min största skräck!! Men så var det inte minsann utan då fick jag förklarat att Saga hade blivit uppkallad på scenen av en artist ifrån USA och han berättade att han hade en dotter i samma ålder hemma hemma och så sjöng han en låt som handlade om att man skulle ta hand om sina flickor och Saga fick stå på scenen hela låten och dansa..
I slutet på låten gick han ner på knä och pussade henne på kinden. Alla jublade och tyckte att det var jättehäftigt!!

Förstå vilken kväll hon fick!!
och hur stor är chansen att ¨få komma upp på scenen?? Det är ju sånt som man baraa drömmer om ju..
Jag ska ta reda på vilken artist det var också. Min moster och hennes man hade knäppt kort och filmat så nu ska jag se till att göra en förstoring och rama in ooch sätta upp på hennes vägg tillsammans med cowboyhatten som hon hade på sig..
Så jäkla söt var hon!!
Tänk att hon är inte medveten om hur stort det är egentligen fören hon blir äldre :)

Det kändes ju synd att vi missade det men samtidigt så sa jag det att hade vi varit med så hade det säkert aldrig hänt..

Vi sov över i husvagnen occh dagen efter så blev det ännu en tur till valbo köpcentrum och IKEA då det handlades lite till :) och så fikade vi lite.
Vi åkte också till biltema där Benny fick köpa sig en batteriladdare så han fick något han också haha och sen åkte vi tillbaka till husvagnen och åt lite mat innanvi reste tillbaka till orsa.
Pappa försökte att övertala mig att stanna kvar en natt till men jag kändee att jag velade hem och ta det lugnt och sen plocka och fixa här hemma "söndagen" idag alltså med sånt jag köpt innan sista veckan med jobb drar igång. SISTA VECKAN!! gud va skönt att ha jobbat klart sommarvicket snart!! :D

vi kom alltså hem igår kväll och då blev det att bara ställa in allt i hallen och lägga sig i sängen. Nu sen i morse så har jag sprungit runt och plockat, planterat blommor, skruvat möbel, tvättat kläder, fluffat kuddar och bytt sängkläder snickrat och målat mm och har en heeeel del kvar att göra. :D
Jobbigt men väldigt väldigt roligt samtidigt.
Lägger upp lite bilder på vad jag inhandlat senare :) Nu ska jag fortsätta med allt men först kanske jag måste se till att äta lite mat..


Jag måste få in bilden på datorn sen när Saga var upp på scenen :D


Ha en trevlig dag <3




Kommentarer
Postat av: therese

Vilken fin resa!! =) Härligt för Saga- helt otroligt ju!!

2010-08-15 @ 23:06:23
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0